Баланы қырқынан шығарудың өз жөні бар

Баланы қырқынан шығарудың өз жөні барБала шыр етіп жарық дүниеге келген күннен бастап ретімен келіп жататын үлкенді-кішілі – шілдехана, ат қою, бесікке салу сияқты бала өмірінде айрықша орны бар тойлар туралы өткен сандарымызда айттық. Бала өміріндегі тағы бір маңызды шақтың бірі – сәбиді қырқынан шығару.

 Қазақ үшін қырық санының маңызы

Баланы қырқынан шығарудың өзі жайдан-жай шыққан нәрсе емес. Бір ескеретін жағдай, мен ештеңені ойымнан шығарып отырғаным жоқ, халықта бұрыннан барды айтам. Халық – ғаламат бір қазына. Соны білуге талпыну әрі өзің білгенді өзгеге үйрету – адамдық парыз.  Қырқынан шықпаған баланың еті мен сүйегі бірікпегенін білегінен ұстап байқауға болатынын өткен сандарымызда айтып өттік. Олай дейтініміз, қырық күнге дейін баланы «тіл тиеді», «сұқ өтеді» деп тіл-көзден сақтаған, көрсете бермеген, яғни ана үшін де, бала үшін де қырық күн – қауіпті кезең. Қырқынан шықпаған бөпені көруге үлкендер де талпынбаған. Сол сияқты қырқынан шықпаған баланың көзі де біртүрлі тұманданып, қайда қарап тұрғаны белгісіз болып тұрады. Тағы да қайталап айтам, қырқынан шықпаған бала әлі жердің баласы болып есептелмейді. Баланы қырқынан шығарған соң-ақ оның екі көзі жылтырап, жан-жағына көз тоқтатып қарай бастайды. Білегін ұстағанда ет пен сүйегінің біріге бастағаны байқалады, яғни сәбиді қырқынан шығару –  ет пен сүйектің біріккеніне жасалатын құрмет. Сонымен бірге халқымызда қайтыс болған адамның қырқын беру деген бар. Қайтыс болған адамның қырқын беру – аз болсын, көп болсын, біріне-бірі серік болған ет пен сүйектің ажырауына берілетін құдайы, өлімнің артын күту ғұрыптарының бірі. Өйткені дүниеден өткен адамның қырық күннен кейін еті мен сүйегі ажырайды екен…                                   

Әдетте ұл баланы қырық күнге жеткізбей (37-39 күнде), қыз баланы міндетті түрде қырық күн толтырып барып, қырқынан шығарады. Тіліміздегі «әйел қырық шырақты» деген сөз де осы жаймен байланысты айтылса керек. Қалай болғанда да, ұл мен қыздың дене бітімі екі түрлі. Әйел мен ер адамның күш-қуатында, жаратылысында, дене құрылысында өздеріне тән ерекшеліктері бар, бір есептен қыз бала ұлдан қарағанда нәзік қой. Ұл бала болмысынан төзімді, қайсар дегендей, сондықтан ұл баланы қырық күнге жеткізбей шығара береді. Бала өміріндегі кез келген қуаныш тойларының  әрқайсысының ізгі тілегі, мақсаты, танымдық үлгісі бар. Бала мазасызданып жылағанда, дұрыс ұйықтамағанда  әжелеріміз «бала қырқын күтіп жүр» деп жатады. Шынында да, құдайдың құдіретіне шек жоқ, жаңағыдай мазасыз жылаңқы баланы барлық жөн-жоралғысымен қырқынан шығарса, жылауы тоқтап, тынышталатын болған. Мұндағы тағы бір ерекшелік, баланы қырқынан шығаруға арнап шақырылатындар – әйел адамдар, осындағы жөн-жоралғыларды әйелдер атқарады. Бүгінде «әйтеуір қырқынан шығару керек» деген түсінікпен, оның астарына мән бермей жүргендер бар.  

                                                                                              Зейнеп АХМЕТОВА

Сурет: prodetey.ru

Comments

  1. айсұлу
    айсұлу 9 Май, 2012, 17:08

    ия, макала оте жаксы жазылған, 40 кунге дейінгі баланы шарана, 40 кунге толган баланы нәресте деп атау осыдан калса керек.

    Reply this comment
  2. БИЗАКОВА АЙЗАТ
    БИЗАКОВА АЙЗАТ 24 Сентябрь, 2013, 19:28

    ер бала кунинен кеш туады диди распа сол?

    Reply this comment
  3. Жадыра
    Жадыра 22 Ноябрь, 2013, 12:33

    Макала жаман емес, бирак такырып толык ашылмаган. Баланы кыркынан шыгарганда жасалатын арекеттер туралы ештеме айтылмаган

    Reply this comment
  4. Назым
    Назым 13 Январь, 2014, 14:08

    қалай жуындыру ,кімге шығарту керек,сый сыйапат жайлы айтылмаған

    Reply this comment
  5. гулфара
    гулфара 6 Апрель, 2014, 14:11

    ия баланы қырқынан шығарарда қалай жуындыру керек екенін не қосатынын толық жазыңыздаршы

    Reply this comment
  6. гулфара
    гулфара 6 Апрель, 2014, 14:13

    егер қыз баланын қырық күнге жеткізбей шығарса не болады

    Reply this comment
  7. Айнур
    Айнур 17 Апрель, 2014, 21:58

    Менің енем күн-түн санайдыда жиырма күнде шыгарадыгой….дұрыс емес екенгой

    Reply this comment
  8. Айнур
    Айнур 17 Апрель, 2014, 21:58

    Менің енем күн-түн санайдыда жиырма күнде шыгарадыгой….дұрыс емес екенгой

    Reply this comment
  9. Бакыт
    Бакыт 11 Май, 2014, 12:39

    Салеметсиздер ме. Менин билгим келгени кыз сабиди калай кыркынан шыгарады?
    Шыгару жолдары, оган кандай сыйлык апарган жон?
    Осыган жауап жазсаныздар…
    Рахмет

    Reply this comment
  10. Гульнур
    Гульнур 15 Сентябрь, 2014, 08:56

    Жадыранын созине косыламын,кыркынан калай шыгарудын тасилдери жазылмаган,казирги жастар биле бермеуи мумкин

    Reply this comment
  11. Aiym
    Aiym 2 Октябрь, 2014, 23:51

    Егер 40 куннен асырып шыгарса кызга акелетин «калын мал» коп болады деген ырым бар

    Reply this comment
  12. Aiym
    Aiym 2 Октябрь, 2014, 23:53

    Кыркынан шыгарганда ауели ыдыска кырык касык су куып соган баланын басын жуады кейн денесин, содан кейн шаш тырнак алады

    Reply this comment
  13. Маржан
    Маржан 21 Декабрь, 2014, 19:27

    Салеметсиздер ме!Менин билгым келетини,егер кыз баланы 40кунге толтырмай кырык суын жасаса не болады,кыздын болашагына еш катысы жок шыгар?осыган жауап берсениздер жане тагыда отиниш тез жауап бериниздерши отиниш.

    Reply this comment
  14. Perneaiym
    Perneaiym 23 Март, 2015, 23:34

    Кыркынан шыгарганда тек айел адамдары ажелери апалары шакырылып , жана киимдер нарестеге , агаш касык, кайшы дайындалады.Биринши туз су дайындалып , суга алтын кумис жузик сакиналар жане (арким ози биледи)тиын салынады, сонда шомылдырылады,содан сон баска ыдыска дайындалган судан агаш касыкпен нарестенин устине 40 рет арнаулы тилектер айтылып куйылады.Болган сон нарестени таза пеленкага жаткызып улкен ажеси тырнагын шашын аздап ырымдап алады, ол анасына бериледи.Суды аяк басылмайтын жерге талдын астына тогиледи салынган тиындар конактарга таратылады.Содан сон конактарга тамак бериледи.Биз осылай шыгарганбыз, бирак ажемиз ул балага 20 кун мен тунди санап шыгара береди, сол дурыс па екен?

    Reply this comment

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*